Intervju

INTERVJU SA DIREKTOROM GAZPROM BENZINSKIH STANICA U BIH SRĐANOM PEŠEVIĆEM

Razgovarala: Lejla TRLE

SARAJEVO, 11. MARTA (ONASA) – Direktor Gazprom benzinskih stanica u BiH Srđan Pešević u intervjuu za Agenciju ONASA, između ostalog, govori o poslovnom ambijentu u BiH, proširenju pumpnih stanica i uvođenju novih proizvoda i usluga, kadrovskoj situaciji u kompaniji, o Zakonu o akcizama u BiH, Naftnom komitetu BiH, izazovima i problemima sa kojima se susreću u poslovanju…

ONASA: Gazprom benzinske stanice, koje su dio kompanije NIS Gazprom Neft, prisutne su na bh. tržištu od 1. marta 2013. godine. Kako biste ocijenili današnji poslovni ambijent u BiH i BiH kao mjesto investiranja?

PEŠEVIĆ: G Petrol, dio NIS grupe, 2014. godine dobio je nagradu za najvećeg investitora u Bosni i Hercegovini u oblasti akvizicije u 2013. godini, Međutim, i nakon toga smo nastavili da investiramo u BiH, dodatno razvijajući i modernizujući maloprodajnu mrežu i unapređujući kvalitet proizvoda i usluga. Na našim benzinskim stanicama u BiH nudimo goriva vrhunskog kvaliteta, kao i najkvalitetniju uslugu i dodatni asortiman. Rezultati koje smo postigli svjedoče da su građani zadovoljni i da u tom pravcu treba i da nastavimo. Nakon pet godina poslovanja na bh. tržištu mogu da konstatujem da je unutar NIS grupe tržište BiH, prije svega zbog logističke prednosti u odnosu na modernizovanu Rafineriju nafte Pančevo, prepoznato kao povoljno za ulaganje. Novousvojena Strategija razvoja NIS grupe predviđa dalje širenje poslovanja u BiH, te mogu otvoreno da kažem da nastavljamo sa razvojem i modernizacijom mreže i usluga.

ONASA: Koliko imate pumpnih stanica u BiH, namjeravate li širiti mrežu tih stanica i uvođenje nekih novih proizvoda i usluga?

PEŠEVIĆ: Trenutno na teritoriji BiH poslujemo sa mrežom od 37 benzinskih stanica u dva brenda – GAZPROM i NIS Petrol, kao i sa dva naftna terminala. Broj benzinskih stanica koji posjedujemo predstavlja tri posto od ukupnog broja benzinskih stanica u BiH, ali sa zadovoljstvom mogu da kažem da, prema našim procjenama, držimo više od deset posto učešća u ukupnom maloprodajnom tržištu BiH. Smatramo da to govori da su kupci u BiH prepoznali kvalitet robe i usluga koje mi pružamo, te da postoji dobra osnova za dalje investiranje i širenje palete proizvoda sa Gazprom i G Drive brendom. U prethodne dvije godine uveli smo dva nova aditivirana visokokvalitetna goriva, G Drive 100 benzin i G Drive dizel, te je učešće ovih derivata u ukupnoj prodaji na zavidnom nivou. Pokrenuli smo i “lojality program”, odnosno karticu lojalnosti “Zajedno na putu” koji su kupci odlično prihvatili. Za kratko vrijeme implementacije programa izdali smo preko 50 hiljada kartica. Ocijenili smo da tržište BiH ima potencijal za rast i planiramo dalja ulaganja.

ONASA: Da li ste zadovoljni kadrovskom situacijom u kompaniji?

PEŠEVIĆ: G Petrol u BiH trenutno zapošljava oko 500 radnika. Zaposlene vidimo kao najznačajniji resurs kompanije i kontinuirano radimo na njihovom razvoju kako bi bili u mogućnosti da odgovore na sve izazove modernog poslovanja. Stategija kojom se rukovodimo, a koja je ujedno i strategija grupe kojoj pripadamo, je da kroz sistem platnih razreda, sistem klasifikacije benzinskih stanica, te niz bonus sistema za dodatnu motivaciju radnika, kako materijalnu tako i nematerijalnu, dobijemo motivisanog i angažovanog radnika. Sudeći po reakcijama zaposlenih, u tome smo uspješni. Otvorili smo posebnu adresu bih.gazprom-cv@nis.eu, na koju svi kandidati zainteresovani za našu kompaniju mogu poslati CV i tako postati kandidati za članstvo u našem timu. Strategijom grupe je definisano i to da je bezbijednost na radu svakog zaposlenog prioritet broj jedan u poslovanju grupe, te smo maksimalno posvećeni tome i kroz program “12 zlatnih HSE pravila” kojima je jasno definisano čega se moramo pridržavati kako bismo i mi i naša okolina bili bezbjedni tokom poslovnih procesa. Trudimo se, a nadam se da i drugi poslodavci prate naša nastojanja, da ulaganjem u uslove rada doprinesemo smanjenju odliva mladih stručnjaka koji nije problem samo BiH, već cijelog regiona.

ONASA: Osim u BiH, Gazprom benzinske stanice posluju i na teritoriji Srbije, Bugarske i Rumunije. Koje su prednosti tih tržišta i koja bi BiH mogla primijeniti da bi postala konkurentnija?

PEŠEVIĆ: NIS grupa rukovodi mrežom od preko 400 maloprodajnih objekata u četiri države regiona koje ste nabrojali, a van teritorije Srbije nalazi više od 20 posto tih objekata. Razvojni timovi NIS grupe aktivno rade na analizi svih tržišta na kojim postoji logistička mogućnost plasiranja visokokvalitetne robe iz modernizovane rafinerije Pančevo, te smo orijentisani ka širenju postojećih mreža, kao i izlasku na nova tržišta. Kada je riječ o tržištu BiH, u 2017. godini potrošnja motornih goriva je bila u porastu i mi želimo da proširimo naše prisustvo na ovdašnjem tržištu.

ONASA: Imate li već neke povratne informacije o tome kako Zakon o akcizama utiče na poslovanje vaših pumpi?

PEŠEVIĆ: Teško je u ovom trenutku davati ocjene o efikasnosti mjera koje su donesene pred novu godinu, a stupile na snagu 1. februara. Ono što sada mogu da kažem je da mi sa pažnjom analiziramo sve izmjene. Također, pozdravljamo najavljeni razvoj putne mreže, ali i dodatne napore za uređenje tržišta nafte i naftnih derivata u BiH. Kao aktivni učesnici na tržištu u BIH, smatramo da sigurno ima prostora za povećanje prihoda i kroz smanjenje sivog tržišta.

ONASA: Jedan ste od inicijatora osnivanja Naftnog komiteta u BiH koji je postao članica Svjetskog naftnog komiteta. Koje su najznačajnije aktivnosti ovog komiteta?

PEŠEVIĆ: Uočili smo da su entitetska udruženja usko orijentisana, te da često preovladavaju interesi određenih prometnika naftnih derivata. S tim u vezi, kao tri od četiri najveća uvoznika i prometnika naftom u BiH, odlučili smo, zajedno sa INA-om i Petrol-om, da osnujemo komitet koji ima svoje jasne ciljeve i motive, te da, sa proširenim članstvom u prethodnoj godini, zajedno djelujemo u okviru komiteta ka usklađivanju lokalnih propisa i uređenju tržišta. Aktivno radimo na unapređenju zakonske regulative sa državnim, enitetskim i kantonalnim organima. Od konkretnih aktivnosti komiteta u maju smo prošle godine imali veliki stručni skup u Sarajevu kojem je prisustvovao i predsjednik Svjetskog naftnog komiteta Jozef Thot.

ONASA: Možete li nam reći koji su izazovi i problemi sa kojima se najčešće susrećete u obavljanju svoje djelatnosti kako u BiH tako i na stranim tržištima?

PEŠEVIĆ: Postoje razni izazovi sa kojima se susrećemo u svakodnevnom poslovanju, kako u BiH tako i u okviru poslovanja grupe. Zadržao bih se na kraćoj analizi lokalnog tržišta te kao najveće izazove naveo nelojalnu konkurenciju, potrebu da se unaprijedi kontrola od državnih organa, kao i potrebu da se usklade pojedini propisi. Kao primjer, navešću samo to da je u Brčko distriktu dozvoljen promet lož ulja na benzinskim stanicama, iz pumpnih automata, dok je u ostatku BiH promet na ovaj način zabranjen. Siguran sam da ćemo strožijim i češćim kontrolama maloprodajnih mreža, te usaglašavanjem propisa na nivou Bosne i Hercegovine, doći u sitaciju da imamo uređenije tržište naftnih derivata koje će, kroz plaćanje akciza i putarina, poreza i doprinosa na lične dohotke, a kao branša u kojoj rade desetine hiljada radnika, doprinijeti razvoju društva u cjelosti.

ONASA: G Petrol je društveno odgovorna kompanija, a podržavate i neke sportske manifestacije, možete li izdvojiti neke od najznačajnijih u kojima ste učestvovali?

PEŠEVIĆ: Imamo strategiju društvene odgovornosti i u skladu sa razvojem biznisa, ulažemo u društveno odgovorne projekte. U tom smislu, podržavamo sportske i kulturne manifestacije koje nisu od značaja samo za BiH, već imaju i regionalni značaj. Već nekoliko godina smo sponzori i nastavljamo sa podrškom Banjalučkom i Sarajevskom polumaratonu, Fudbalskom turniru igrača do 17 godina u Sarajevu. Pomažemo amaterskim sportskim klubovima, a donirali smo i značajna sredstva nastradalim opštinama u poplavama. U 2017. godini podržali smo i rad Zemaljskog muzeja u Sarajevu prepoznajući značaj ove institucije za BiH.

ONASA: Šta mislite o ulozi i značaju nezavisnog novinarstva u BiH i koliko je ono bitno za razvoj demokratskog društva?

PEŠEVIĆ: Za poslovanje privrednih subjekata bitno postojanje nezavisnih medija koji prepoznaju značaj poslovne zajednice i koji imaju šta da ponude poslovnim subjektima. Bez podrške medija ne bi se znalo šta radimo i čime se bavimo. Pozdravljamo opredjeljenost Agencije ONASA da nastavite sa nezavisnim novinarstvom i nadamo se da će u dogledno vrijeme što više privrednih subjekata shvatiti značaj nezavisnog novinarstva, jer jedino tako možemo svi zajedno izgraditi neko bolje društvo. Zalažemo se za uređenje tržišta i bolje uslove rada za sve zaposlene u BiH, pa tako i novinare. Smatram da su u procesu izgradnje društva svi učesnici podjednako važni. Bez medija i predstavljanja u javnosti, naš trud i zalaganja bili bi manje vidljivi. Želio bih da iskoristim priliku da vašoj redakciji poželim mnogo uspjeha u daljem radu. (kraj)