INTERVJU:ARIF KULIĆ, DIREKTOR “SARAJEVO-OSIGURANJA”
Razgovarao: Denis RAKANOVIĆ
SARAJEVO, 2. AVGUSTA (ONASA) – Na jučerašnjoj sjednici Nadzornog odbora Sarajevo-osiguranje d.d. dosadašnji v.d. direktora Arif Kulić izabran je za direktora na četverogodišnji period. Pored Kulića, za članove uprave ovog preduzeća izabrani su Senad Arslanagić i Edin Muhović.
Direktor “Sarajevo-osiguranja” Arif Kulić u intervjuu za Agenciju ONASA govori, između ostalog, o aktivnostima u prethodnom periodu, rezultatima poslovanja u prva dva kvartala ove godine, zadatku Sarajevo-osiguranja do kraja godine i tržišnom udjelu “Sarajevo-osiguranja”.
ONASA: Kakvi su rezultati poslovanje u prva dva kvartala ove godine?
KULIĆ:Imajući u vidu okolnosti u kojima je kompanija djelovala, promjenu menadžmenta te započeti proces prodaje državnog kapitala, mislim da rezultate možemo ocijeniti solidnim, ali ćemo svakako sve učiniti da se u narednom periodu vratimo na poziciju tržišnog lidera. Ako ćemo govoriti kroz cifre, u prvih šest mjeseci ostvarili smo 29,7 miliona KM premije i isplatili 16,7 miliona KM šteta svih vrsta osiguranja. Akcenat za naredni period će biti dalja optimizacija poslovnih aktivnosti što bi svakako trebalo dati svog efekta i kroz poboljšanje rezultata te popravljanje strukture premijskog prihoda
ONASA:U kojim segmentima je pad, odnosno rast, premija najizraženiji?
KULIĆ: Sarajevo-osiguranje je tradicionalno orijentisano na imovinska osiguranja uz težnju da podižemo kvalitet ponude i učešće premije i u dijelu osiguranja osoba, prije svega životnog osiguranja.
Svakako da bi nam odgovaralo smanjenje visokog procenta zastupljenosti osiguranja od automobilske odgovornosti u ukupnom premijskom prihodu, ali dominacija ove obavezne vrste osiguranja je karakteristika tržišta od koje ne možemo pobjeći ako želimo biti konkurentni.
Dio našeg pozitivnog imidža je i širina ponude i vjerujem da poenta nije u tome da li negdje premija pada ili raste nego da je Sarajevo-osiguranje kompanija koja može, za razliku od većine konkurenata, osigurati svaki rizik koji vam padne na pamet.
ONASA: Šta je ključni zadatak “Sarajevo-osiguranja” do kraja godine?
KULIĆ: Naš ključni zadatak je uspješno restruktuirati kompaniju, učiniti je efikasnijom i profitabilnijom te vratiti je na lidersku poziciju na tržištu. Pored toga, najvažniji cilj nam je zadržati povjerenje osiguranika i klijenata jer su oni ti zbog kojih postojimo. Uz ispunjavanje ovih zadataka i ciljeva, težimo da i dalje imamo podršku dioničara te da kroz ovaj proces budu zadovoljeni i interesi svih uposlenika.
ONASA: Koliko trenutno imate filijala, poslovnica i zaposlenih i kakvi su Vaši planovi u ovim segmentima poslovanja?
KULIĆ: Sarajevo-osiguranje je u procesu izmjene unutrašnje organizacije koja će rezultirati postojanjem osam podružnica od kojih će svaka imati odgovarajući broj poslovnica, kako bi zadovoljili kriterij efikasnosti a istovremeno i dalje bili prepoznatljivi kao domaće osiguranje, blisko našim ljudima, i čiji su uposlenici uvijek dostupni i na usluzi osiguranicima, klijentima. U izradi modela optimalne organizacijske strukture moramo voditi računa i o zahtjevima osiguranika ali i i ekspertnosti naših uposlenika. Jedan dio njih će preuzeti druge poslove kako bi smo realizirali ambiciozne poslovne planove.
ONASA: Kako ocjenjujete stanje na tržištu osiguranja u BiH?
KULIĆ: Tržište osiguranja u BiH karakterizira veliki broj društava, slaba ponuda, visok nivo nelojalne konkurencije i nizak životni standard velikog broja građana BiH što rezultira malom potražnjom za osiguranjem izuzev onih vrsta koje predstavljaju zakonsku obavezu. Iako samo tržište ima veliki potencijal zbog niskog nivoa razvijenosti osobnih osiguranja, pomanjkanje svijesti o značaju osiguranja i pomenuta slaba kupovna moć stanovništva su faktori koji negativno utiču na dalji razvoj tržišta. Svakako da treba spomenuti i to da je tržište entitetski podijeljeno i da je zakonska regulativa samo djelomično usklađena i prilagođena interesima zaštite osiguranika i normalnog poslovanja osiguravajućih društava.
ONASA: Koliki je tržišni udio “Sarajevo-osiguranja” i u kojim segmentima očekujete rast udjela u narednom periodu?
KULIĆ: Naš tržišni udio među društvima sa sjedištem u Federaciji BiH iznosi oko 13 posto, dok je na području cijele BiH oko 9,2 posto. Očekujemo rast u oba segmenta, kako u neživotnim osiguranjima, tako i u osiguranjima života.
ONASA: Možete li najaviti novi projekat ili akciju koju planirate realizovati u 2016. godini?
KULIĆ: Projekat koji ćemo, nadam se, uspješno predstaviti u ovoj godini su paketi dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja. U situaciji kada se javni zdravstveni sistem sve teže nosi sa potrebama stanovništva, smatramo da je neophodno i konkurentno ponuditi alternativu koja će podrazumjevati lako dostupnu uslugu sa vrhunskim ljekarima i najkvalitetnijom opremom po pristupačnim cijenama. (kraj)
KULIĆ: U Federalnom zavodu za statistiku strukturu zaposlenih čine obrazovani mladi ljudi kao i ljudi sa iskustvom, što predstavlja zapravo i najbolji spoj mladosti i iskustva.Naši zaposlenici timskim radom i zalaganjem uspijevaju da odgovore svim izazovima i zadacima koji se postave pred njih u skladu sa domaćim i međunarodnim standardima.Zavod omogućava i podržava rad mladih kadrova koji je usmjeren ka istraživačkim projektima i poslovima kao i daljem stručnom obrazovanju i usavršavanju kroz različite oblike edukacija kao što su međunarodni i domaći okrugli stolovi, seminari, savjetovanja i drugi oblici stručne edukacije i obrazovanja.(kraj)