POSJETA: PREDSJEDNIK UPRAVE RAIFFEISEN BANKE KARLHEINZ DOBNIGG
Razgovarala: Bogdana NIKOLIĆ
SARAJEVO, 8. JUNA (ONASA) – Predsjednik uprave Raiffeisen banke Karlheinz Dobnigg u intervjuu za Agenciju ONASA, između ostalog, govori o poziciji banke na bankarskom tržištu, prioritetima u poslovanju i rezultatima, povećanju kreditnog plasmana i investicijskim projektima, saradnji sa domaćim kompanijama…
ONASA: Da li ste zadovoljni pozicijom Vaše banke na bankarskom tržištu?
DOBNIGG: Veoma sam zadovoljan dobrim rezultatima koje smo ostvarili u prethodnoj godini u kojoj smo ostavili značajan pečat i ostali jedna od vodećih banaka na ovom tržištu. Naravno, to ne znači da ćemo ostati na tome s obzirom na to da uvijek nastojimo postići bolje i više. Ove godine, također, obilježavamo 25 godina stabilnog i uspješnog poslovanja na bosanskohercegovačkom tržištu tokom kojih smo rasli i razvijali se zajedno s našim klijentima. Svoju tržišnu poziciju utvrđujemo i širenjem poslovne mreže, tako smo u drugoj polovini prošle godine otvorili poslovnice u Banovićima i Tuzli, a početkom ove godine poslovnicu u Banjaluci, te našu prvu digitalnu poslovnicu u sarajevskoj ulici Ferhadija.
ONASA: Koji su prioriteti u poslovanju do kraja godine i kakve financijske rezultate očekujete?
DOBNIGG: Kao i do sada, tokom ove godine slijedit ćemo svoje strateško opredjeljenje i pratiti tržišne trendove uz nastojanje da našu ponudu prilagodimo očekivanjima naših klijenata. Iskreno vjerujem da će naši savremeni proizvodi, široka distribucijska infrastruktura, snažan brend, ali i značajna baza klijenata doprinijeti uspjehu i dodatno ojačati poziciju naše banke na ovom tržištu. Bankarstvo prolazi kroz značajne promjene, a rekao bih da im se kontinuirano uspješno prilagođavamo. Naime, nastojeći da klijentima ponudimo bogato iskustvo u poslovanju s bankom, slijedimo trendove digitalizacije nudeći klijentima inovativne bankarske usluge kao što je recimo naša najnovija usluga Bankarstvo na Viberu.
ONASA: Na koji način planirate povećati kreditne plasmane i da li svoju banku vidite u većim investicijskim projektima u BiH?
DOBNIGG: Raiffeisen banka je aktivna u kreditiranju pružajući podršku kako građanstvu tako i privredi. Našu ponudu za pravna lica nastojim prilagoditi zahtjevima klijenata, uvažavajući specifičnosti određenih djelatnosti i okruženje u kojem posluju. Nudeći široku paletu proizvoda i usluga za ovaj segment klijenata nastojimo dati doprinos razvoju privrede, pri čemu smo, kao i do sada, otvoreni za učešće u većim investicionim projektima. Kada je riječ o segmentu fizičkih lica, izdvojio bih aktuelnu ponudu stambenih kredita koji su dostupni po atraktivnoj kamatnoj stopi, bez učešća i jemaca.
.
ONASA: Šta je razlog rekordno niskom nivou kamata u BiH?
DOBNIGG: Naglašen opadajući trend kretanja kamatnih stopa u BiH, u posljednjih nekoliko godina, u potpunosti je u skladu s monetarnim i finansijskim kretanjima u eurozoni i EU, a što je posljedica velike monetarne ekspanzije unutar eurozone. Kamatne stope su generalno na najnižim istorijskim nivoima, a efekti ekspanzivne monetarne politike u eurozoni se reflektuju i na bh. bankarsko tržište jer strane banke imaju jeftine izvore finansiranja iz inostranstva te stoga smanjuju kamate na domaćem tržištu. Također, konkurencija je jedan od faktora koji utiče na pad kamatnih stopa, s obzirom na to da su s krajem 2016. godine u BiH poslovale 23 banke koje nastoje zadržati ili poboljšati svoje mjesto na bankarskom tržištu. Na nivo kamatnih stopa u BiH značajno utiče i poboljšanje poslovanja bh. banaka u smislu smanjenja učešća nekvalitetnih kredita u ukupnim kreditnim plasmanima.
ONASA: Kakva je saradnja sa domaćim kompanijama?
DOBNIGG: Zadovoljni smo saradnjom koju imamo sa domaćim firmama. Našim klijentima nastojimo biti fer i pouzdan poslovni partner, unaprijediti dodatno našu saradnju pokušavajući pronaći i usaglasiti zajedničke interese. Kao što sam već i spomenuo, nastojimo našu ponudu prilagoditi zahtjevima svakog pojedinačnog klijenta. Prateći našu poslovnu strategiju, naše aktivnosti usmjeravamo na maksimizaciju kvaliteta i praćenje svjetskih trendova.
ONASA: Vaša banka u Srbiji saopštila je da izdaje kreditnu karticu za 15 minuta jednim dolaskom u filijalu, uz ličnu kartu i bez potvrde o zaposlenju. Također da se na iznose više od 40 eura ne plaća kamata. Da li to važi i za bh. tržište i ako ne kada bi mogli očekivati nešto slično i kod nas?
DOBNIGG: Iako je naš vlasnik isti, ponuda Raiffeisena u BiH i Srbiji prilagođena je potrebama i regulativi pojedinačnih tržišta. U skladu s tim, Raiffeisen banka u Bosni i Hercegovini je još početkom prošle godine uvela funkcionalnost podnošenja online zahtjeva za debitne i kreditne kartice. Sve što je potrebno je da klijenti popune online zahtjev, te da posjete poslovnicu Banke samo jednom i to prilikom preuzimanja svoje kartice, a nakon što bude odobrena. Pored opcije online apliciranja za debitne i kreditne kartice, naši klijenti mogu putem web stranice Banke aplicirati i za nenamjenske kredite. Dodatni benefit za klijente koji zahtjev za kredit podnesu na ovaj način je 50 posto niža naknada za obradu kredita.
ONASA: Raiffeisen banka proglašena je za najbolju banku u BiH, u Austriji za najbolju investicijsku banku, a ove godine u svom posjedu ima 23 priznanja u okviru izbora EMEA Finance magazina “Europe Banking Awards 2016”. Zašto klijenti biraju i imaju toliko povjerenja u Vašu banku?
DOBNIGG: Posebno me raduje što naši klijenti prepoznaju naš fokus u kojem je zadovoljstvo klijenata kojima pružamo visokokvalitetne usluge. Brojne međunarodne nagrade potvrđuju ispravnost našeg poslovnog modela, ali istovremeno predstavljaju značajan motivirajući faktor za naše buduće aktivnosti. Pored nagrade “EMEA Finance”, moram spomenuti da je Raiffeisen banci ove godine magazin “Global Finance” trinaesti put dodijelio priznanje “Najbolja banka u Bosni i Hercegovini”, a dobitnik smo i tri priznanja Sarajevkse berze.
ONASA: Otvoren je Raiffeisen Club kutak na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu. Kako su ga doživjeli studenti i koje pogodnosti on nosi za nji
DOBNIGG: Prema informacijama kojima raspolažemo studenti se zaista služe ovim Kutkom i nadam se da im je koristan. Cilj Kutka je omogućiti studentima da u modernom i prijatnom okruženju, s brandingom Raiffesen CLUB paketa, provedu svoje slobodno vrijeme između predavanja ili razmijene nove ideje. U skladu s tehnološkim napretkom, kutak je opremljen tabletima koje studenti mogu koristiti kako bi dobili potrebne informacije ili online aplicirali za Raiffeisen CLUB paket za mlade koji sadrži uslugu Mobilno bankarstvo. Radi se o besplatnom paketu koji je Banka prije nekoliko godina kreirala za mlade koji imaju namjeru da se finansijski osamostale, ali još nemaju stalno zaposlenje. U narednom periodu planiramo i različite promocije u Kutku kako bismo studentima približili benefite Raiffeisen CLUB paketa.
ONASA: Da li su na poslovanje Vaše banke uticali nedavni napisi u medijima, koje ste Vi demantovali, da se povlačite sa bh. tržišta?
DOBNIGG: Napisi objavljeni na pojedinim portalima u BiH nisu uticali na naše poslovanje, a kako sam u svom obraćanju tim povodom istakao, informacija o povlačenju Raiffeisena s bh. tržišta nije tačna. Radilo se o komentaru i mišljenju novinara Financial Timesa, a što ni u kom slučaju ne odražava stav naše matične kuće, odnosno RBI Uprave. U skladu s tim, slijedeći dugoročnu strategiju nastavit ćemo s investicijama u nove tehnologije kako bismo spremno odgovorili na sve poslovne izazove i finansijske potrebe naših klijenata. (kraj)