SARAJEVO, 28. SEPTEMBRA (ONASA) – Na prijedlog ministra zdravstva Kantona Sarajevo (KS) Enisa Hasanovića, Vlada KS donijela je u petak Odluku kojom utvrđuje poseban, prioritetni program lijekova koji se koriste u terapiji kod onkoloških pacijenata na području KS, a koji se mogu propisivati i izdavati na teret sredstava Zavoda zdravstvenog osiguranja (ZZO) KS. Cilj je interventno pomoći i riješiti problem onkoloških pacijenata KS koji su na Listi čekanja na lijek ili liječenje kod Zavoda zdravstvenog osiguranja i reosiguranja Federacije BIH (Federalni fond solidarnosti), kaže se u saopćemju Ministarstva zdravstva KS.
Prioritetni program lijekova realizovat će se na teret sredstava ZZO KS, u ukupnom iznosu od pet miliona KM za 2024. godinu. ZZO KS je zadužen da za ove svrhe planira sredstva i za narednu godinu.
Lijekove će propisivati ljekari zaposleni u Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu (KCUS) – Klinika za onkologiju, a koji će se isporučivati od strane JU „Apoteke Sarajevo“ po osnovu specifikacije/trebovanja/spiska potrebnih lijekova sačinjene od strane odgovornog lica Klinike za onkologiju KCUS-a za svakog pacijenta pojedinačno na sedmičnom nivou.
JU „Apoteke Sarajevo“ se obavezuje obezbijediti lijekove iz Odluke, te iste fakturisati ZZO KS po cijenama koje će biti utvrđene posebnim ugovorom između ZZO KS, JU „Apoteke Sarajevo“ i Ministarstva zdravstva KS.
Ova odluka o prioritetnom programu lijekova stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u „Službenim novinama Kantona Sarajevo“ i primjenjivati će se do obezbjeđivanja lijekova od strane Federalnog fonda solidarnosti za onkološke pacijente s područja KS, odnosno do ukidanja liste čekanja na lijek ili liječenje svih osiguranika KS kod Federalnog fonda solidarnosti, a u skladu s raspoloživim sredstvima u Finansijskom planu ZZO KS.
Premijer KS Nihad Uk zahvalio je ministru Hasanoviću, kao i direktoru ZZO KS Muameru Kosovcu, te menadžmentu JU Apoteke Sarajevo koji su kreirali rješenje za ovaj problem.
“Također zahvaljujem kantonalnim zastupnicima i delegatima u Domu naroda Federalnog parlamenta Viboru Handžiću, Belmi Kapo i Aljoši Čampari, koji su pokrenuli izmjene Zakona o zdravstvenom osiguranju koje bi trajno riješile problem listi čekanja na lijek svih onkoloških pacijenata u Federaciji. Imali smo sastanak sa udruženjem koje zastupa onkološke pacijente i upoznali se detaljno s njihovim problemima, te obećali rješenje”, naveo je premijer Uk na press konferenciji na kojoj je prezentirana Odluka Vlade KS.
Ministar Hasanović naglasio je da će svi onkološki pacijenti u Kantonu Sarajevo biti obuhvaćeni prioritetnim programom lijekova.
Ministarstva zdravstva KS, gdje su uključeni specijalisti onkolozi, ima pravo da odredi da neko i bez perioda čekanja može odmah biti stavljen na prioritetnu listu jer to ovisi od dijagnoze. Dakle, svi lijekovi će biti stavljeni na listu po prioritetima, odnosno ili po dužini čekanja ili vrsti karcinoma, tako da će ljekari izabrati najbolji tretman za svakog pacijenta pojedinačno. Voljeli bismo da nismo došli u ovu situaciju da pacijenti pate, a duži vremenski period tražimo zakonsko rješenje, iako to nije u našoj nadležnosti. Ipak, ovo je veliki, čak i revolucionaran korak da ukinemo ili barem smanjimo listu i jako teške medicinske tretmane”, naveo je ministar Hasanović.
Direktor Kosovac kazao je kako je bilo neophodno interventno djelovati zajedničkim aktivnostima s Ministarstvom zdravstva i Vladom KS, te kroz listu lijekova obezbijediti sredstva kako bi pomogli onkološkim pacijentima – osiguranicima KS.
“Prioritetni program lijekova realizovat će se na teret sredstava ZZO KS, u ukupnom iznosu od pet miliona KM za 2024. godinu, a u skladu s raspoloživim sredstvima u Finansijskom planu Zavoda za tekuću godinu. Zavod je u proteklom periodu, sa aspekta finansijera zdravstva, obezbijedio finansijsku likvidnost za sve zdravstvene ustanove u KS i omogućio da građani KS mogu ostvariti najveća prava u FBiH. Također, kroz finansiranje je dato preko 100 miliona KM za povećanje standarda radnika u zdravstvu”, kazao je direktor Kosovac. (kraj)