SARAJEVO, 28. APRILA (ONASA) – Nakon pamfleta laži, insinuacija i poluistina koje je SDA plasirala kao navodni dokument o izmišljenim “izdajama i popuštanjima”, odgovorićemo kako to i priliči. Ovdje ćemo zato navesti kako to izgleda prava izdaja, “vještina” koju je SDA specijalizirala u proteklom periodu. Za razliku od njihovih falsifikata, mi navodimo činjenice, po oblastima:
Sudstvo/ Ustavni sud FBiH
Sjetit ćemo se da je SDA čitavu kampanju protiv izbora sudije Ustavnog suda FBiH gradila na tezi da je Trojka obećala HDZ-u izborom Vukoje omogućiti “obaranje” apelacije Željka Komšića protiv odluke visokog predstavnika. Apelacija je na sudu oborena davno, prije izbora sudije, ali je zato nesporno da je jedno od dvoje SDA-ovih instaliranih sudija u Ustavnom sudu BiH, tačnije bivša potpredsjednica SDA Seada Palavrić, glasala za obaranje apelacije Željka Komšića i tako osigurao većinu za takvu presudu.
Dom naroda BiH
SDA je svojim glasovima 2018. omogućila SNSD-u i HDZ-u BiH apsolutnu kontrolu nad svim procesima na državnom nivou. Glasanjem za Dušanku Majkić umjesto Mirka Šarovića, omogućili su SNSD-u apsolutnu kontrolu u Domu naroda Bosne i Hercegovine, odnosno četiri od pet mjesta iz RS-a u ovom entitetu. Oni su glasali i za HDZ-ovog četvrtog delegata i ovim strankama omogućili apsolutnu većinu u omjeru 8:7 od 15 ruku Domu naroda.
Vijeće ministara BiH
SDA u je u Vijeću ministara BiH 2018. godine po prvi put u historiji jednu bošnjačku ministarsku poziciju prepustila SNSD-u, koju je Trojka VRATILA i tako uvećala probosanski kapacitet u Vijeću ministara BiH.
Javna preduzeća na nivou BiH
SDA je pristala na disbalans u imenovanju direktora na državnom nivou u korist SNSD-a koji je Trojka vratila
Genocid/Srebrenica
Namjerno rušenje revizije presude za genocid protiv Srbije govori sve. Ipak, u vezi SDA-ove deklarativne brige za Srebrenicu, ističemo da je nakon održanih lokalnih izbora SDA ušla u vlast sa SNSD-om u ovom gradu. SDP BiH je kreator Zakona o podršci povratnicima u Srebrenicu, dok je najistaknutiji SDA-ov projekat u Srebrenici čuvena “Srebrena malina”. Bakir Izetbegović je za propast tužbe Bosne i Hercegovine protiv Srbije za genocid direktno optužio svoje savjetnike, za koje je rekao da su mu davali netačne informacije i pogrešne savjete. Ti savjetnici nisu degradirani nego su naprotiv iza toga promovisani na najviše državne funkcije, uključujući poziciju zamjenika državnog ministra.
Dom naroda FBiH/izborno zakonodavstvo
Napominjemo da bi pitanje načina izbora delagata u Dom naroda FBiH bilo riješeno pitanje, da SDA još jednom nije omogućio SNSD-u da u Federaciji blokira procese. Naime, nakon što je SDP BiH predložio usvajanje Zakona o izbornim jedinicama i broju mandata u FBiH, usvajanje zakona je na osnovu svojih ovlaštenja blokirao Drago Puzigaća, dopredsjedavajući Zastupničkog doma FBiH. Ova blokada ne bi bila moguća da je SDA svoje glasove za izbor na mjesto dopredsjedavajućeg umjesto za SNSD-ovog Dragu Puzigaću, dala drugom kandidatu, Slaviši Šućuru, zlatnom ljiljanu iz SDP-a BiH. Da je SDA i tada umjesto SNSD izabrala zlatnog ljiljana, imali bismo zakonsko rješenje u interesu države kojim bi bile onemogućene bilo kakve blokade.
Neustavno izbacivanje međunarodnih članova iz državnih institucija
SDA je još 2016. godine učestvovala u direktnom kršenju Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, konkretno Aneksa 8. Naime, tada, u vrijeme predsjedavanja Bakira Izetbegovića Predsjedništvom Bosne i Hercegovine, donesena je jednoglasna odluka o izbacivanju dvoje stranih članova iz sastava Komisije za očuvanje nacionalnih spomenika Bosne i Hercegovine. Ovi članovi su, poput međunarodnih sudija u Ustavnom sudu BiH, djelovali isključivo u interesu države Bosne i Hercegovine i bili ključna prevaga tokom glasanja. O tome da je ovim činom prekšen Dejtonski sporazum članove Predsjedništva BiH su tada pismeno upozorili OHR, ambasade država Kvinte, te ambasada Republike Turske. Uz to, otvorena su i tri “etnička” ureda Komisije, pa uz onaj u Sarajevu imamo urede Komisije u Banja Luci i Mostaru. Ovim činom, učešćem predstavnika koji su deklarativno dio probosanskog bloka, otvoren je prostor za dalje kršenje Dejtonskog sporazuma i opravdanje za isto u “jedinstvenom” kršenju svih strana;
Legitimno predstavljanje
Za Mostar se veže još jedan antidržavni pothvat SDA. Tiče se tzv. “legitimnog predstavljanja”, kao diskriminatornog principa koji je presudama Evropskog suda za ljudska prava proglašen suprotnim Evropskoj konvenciji o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda, a samim tim i suprotnim članu II.2. Ustava Bosne i Hercegovine. Podsjećamo da se u “Mostarskom sporazumu”, preciznije u njegovoj tački 2., SDA obavezala da će raditi na izmjenama i dopunama Izbornog zakona BiH, kako bi se osigurao “legitiman izbor i legitimno političko predstavljanje konstitutivnih naroda i građana na svim administrativno-političkim nivoima, u Predsjedništvu BiH i Domovima naroda”. Ova neustavna formulacija je navedena u aktu koji je potpisala SDA.
Trodjelna podjela države
Uz navedeno neustavno uništavanje državne Komisije za zaštitu nacionalnih spomenika i svođenje na troetničku ustanovu, napominjemo da je ranije u Predsjedništvu BiH Bakir Izetbegović, kao tadašnji član, glasao i za otvaranje neustavnog ureda člana Predsjedništva BiH u Mostaru neustavno nazvanog “Ured hrvatskog člana Predsjedništva BiH”, te je podržao izdvajanje novca za njegovo funkcionisanje, čime se institucionalno podržala trodjelna podjela države.
Javna preduzeća u FBiH
SDA je pristala na etnički razdvojeno upravljanje PIO/MIO fondom (odvojeni softveri), Aluminijem, uništila je BH Airlines, dovela do bankrota Zraka, a Elektroprivredu BiH razvalila lošim upravljanjem i svođenjem rudnika na privatne interesne firme. Uništene su javne banke, a Autoceste FBiH su izgradile 0 KM autoputa, ali su im zato bile savršen paravan za izvlačenje javnog novca.
Izdaja principa
Konačno, napominjemo da je SDA nakon održanih Opštih izbora 2018. izjavljivala da do formiranja Vijeća ministara Bosne i Hercegovine može doći samo sa paralelenim formiranjem Vlade Federacije BiH. Nažalost, SDA je iznevjerila dato obećanje formiranje Vijeća minstara BiH koje nije uspostavljeno na probosanskom, nego na gotovo konfederativnom principu, gdje su tri “strane” zaposjele isključivo odgovarajuće etničke pozicije, pa su SDA-u i DF-u pripala bošnjačka mjesta, SNSD-u srpska, a HDZ-u BiH hrvatske pozicije.
NATO
SDA je odustala od NATO puta i potpisala kapitulaciju preimenovanjem Komisije za pristupanje NATO savezu u Komisiju za saradnju sa NATO savezom u dokumentu koji su u javnosti podvalili kao navodnu veliku pobjedu, tzv. ANP, uz izjavu predsjednika SDA Bakira Izetbegovića: “Ako Srbi neće NATO, nećemo u NATO!”
Sigurnost
SDA je od OSA-e, ključne sigurnosne agencije države napravila agenciju za porodične potrebe i potrebe uhođenja političkih protivnika, dok su neprijatelji države nesmetano razvijali svoje parainstitucionalno djelovanje. Nisu se potrudili da barem dovedu ljude sa diplomom da upravljaju institucijom, a kamoli sa znanjem.
Spašavanje vlasti u RS i popuštanje
SDA je u trenucima krize i jednako glasnog pozivanja na otcjepljenje putem državnih institucija osigurala slamku spasa vlastima u RS-u kroz osiguranje 330 miliona eura međunarodnih sredstava kroz zaduženje države, od čega je veliki dio otišao u ruke vlasti iz RS-a.
Servilnost
Turska je važan partner BiH, ali BiH i Bošnjaci nisu i neće biti vazali Turske ili bilo koje druge države, što je očita želja SDA. Napominjemo da SDA-ov gradonačelnik Sarajeva Abdulah Skaka nije smio primiti gradonačelnika Istanbula iz opoziocione stranke, da ne bi naljutio svog vladara. Također, ne priliči da predsjednik Turske telefonski poziva i moli da SDA ostane na vlasti, nudeći raznovrsne usluge za takvu odluku.
Dalje nećemo radi dužine saopštenja, a mogli bi, navode u saopćenju iz SDP-a BiH. (kraj9