INTERVJU: SENADA OLEVIĆ, DIREKTORICA UNIQA OSIGURANJA
Razgovarao: Erdin Halimić
SARAJEVO, 5. MARTA (ONASA) – Direktorica UNIQA osiguranja Senada Olević u intervju za Agenciju ONASA govori između ostalog o poslovanju UNIQA osiguranja u 2014. godini, planovima za tekuću godinu, realizaciji humanitarsnih akcija…
ONASA: Kako je UNIQA osiguranje poslovalo u 2014. godini?
OLEVIĆ: UNIQA osiguranje u protekloj godini zadržalo se u samom vrhu osiguravajućih društava na tržištu Bosne i Hercegovine. Ostvarena je dobit prije poreza od oko 1,1 milion KM, čime smo evidentirali rast dobiti od 60 posto u odnosu na 2013. godinu. Sa 22,4 miliona KM u neživotnim osiguranjima i 27,2 miliona KM u životnim osiguranjima u 2014. godini ostvarena je ukupna premija od 49,6 miliona KM, što u odnosu na 2013. godinu predstavlja povećanje premije od oko tri posto. Sa tim rezultatom zauzimamo drugu poziciju na tržištu Bosne i Hercegovine po premijskom prihodu, sa tržišnim učešćem od 12,2 posto u Federaciji BiH, odnosno oko devet posto na ukupnom tržištu BiH.
ONASA: Da li je zabilježen porast broja klijenata u 2014.?
OLEVIĆ: Glavni izazov uvijek je pridobiti nove klijente i zaključiti nove polise, na čemu kontinuirano radimo kako bismo nastavili trend rasta naše kompanije. Uprkos nepovoljnim tržišnim prilikama koje su obilježile proteklu godinu, zabilježen je rast broja ugovora i značajan rast broja osiguranih lica. Stoga, možemo reći da u tom segmentu bilježimo kontinuirani uspjeh u skladu sa temeljem našega poslovanja, a to je dugoročna uspješna saradnja sa postojećim klijentima.
ONASA: Možete li najaviti novi projekat ili akciju koju planirate realizovati u 2015. godini?
OLEVIĆ: UNIQA je uvijek u procesu implementacije novih projekata i aktivnosti, jer želja nam je pružiti klijentima ono što je za njih zaista najbolje, a na što jednostavniji i pristupačniji način. Pritom ostajemo vjerni našim vrijednostima koje se ogledaju u svim našim aktivnostima pa i u ispunjavanju datih obećanja klijentima.
Trenutno radimo na promociji proizvoda osiguranja za mala i srednja preduzeća namijenjenog preduzećima i poslodavcima koji vode računa o svome poslovanju i koji zaključenjem ovoga paketa osiguranja prenose na nas rizike koji bi mogli ugroziti njihovu imovinu i finansijski interes preduzeća. Smatramo da je zaista važno osjećati se sigurno, kako kod kuće tako i na radnom mjestu, a naš paket osiguranja za mala i srednja preduzeća nudi upravo to, jednu polisu osiguranja za sva neophodna pokrića imovine i zaposlenika malih i srednjih preduzeća.
Nastavljamo i sa razvojem i poboljšanjem programa lojalnosti za klijente fizička lica. Loyalty program je samo jedna od aktivnosti koja naš portfelj čini jačim u pogledu zadovoljnih osiguranika i doprinosi dugoročnom poslovnom uspjehu UNIQA osiguranja. U narednom periodu planiramo razvoj i usavršavanje i po drugim vrstama osiguranja kako bismo u konačnici povećali zadovoljstvo klijenata našim uslugama i proizvodima.
ONASA: Koja vrsta osiguranja je najpopularnija u BiH? Dali je nakon prošlogodišnjih poplava porasla tražnja za osiguranjem koje tretira zaštitu od prirodnih nesreća?
OLEVIĆ: Posmatrajući tržište kroz vrste osiguranja, evidentno je da 42 posto premije otpada na obavezno osiguranje od odgovornosti za motorna vozila. Ako uporedimo strukturu portfelja naše kompanije sa strukturom tržišta, možemo reći da je naša kompanija u određenoj prednosti u odnosu na konkurenciju. Naime, za razliku od osiguravajućih društava čiji je fokus na premiji motornih vozila, naš rast i razvoj nije isključivo uslovljen rastom po osnovu osiguranja motornih vozila. Najveći dio našeg portfelja, tačnije 55 posto, čini životno osiguranje, a 23 posto portfelja odnosi se na osiguranje motornih vozila (osiguranje autoodgovornosti i auto kasko osiguranje), a ostatak od 22 posto čine osiguranje imovine, osiguranje od posljedica nezgode, zdravstveno osiguranje te ostale vrste osiguranja. Prošlogodišnje poplave imale su uticaj na pad privrednih aktivnosti, što se svakako odrazilo i na stanje na tržištu osiguranja. Mogu reći da je UNIQA bila uspješna u prevalizaženju ovih izazova i da je nakon majskih poplava po osnovu osiguranja imovine od požara i drugih opasnosti zabilježen porast broja klijenata u odnosu na isti period 2013. godine. Rekla bih da potencijal tržišta leži u uvođenju obaveznih dodatnih vidova osiguranja, pored osiguranja od autoodgovornosti. Kao primjer navela bih upravo osiguranje imovine, ali i nezgode zaposlenika koje je obavezni vid osiguranja u Republici Srpskoj. Potencijala ima i u poreskim olakšicama za imaoce polisa životnog osiguranja, u reformi penzionog zdravstvenog sistema kao poticaja razvoja dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja, te u bankoosiguranju.
ONASA: UNIQA osiguranje je poznato kao društveno odgovorna firma. Koje humanitarne projekte ste realizovali u ovoj godini i možete li najaviti novi?
OLEVIĆ: Nastojimo da ovom segmentu poslovanja posvetimo potrebnu pažnju, jer smo svjesni važnosti društveno odgovornog djelovanja u zajednicama u kojima poslujemo. Dosta smo bili angažovani u periodu poplava koje su zadesile našu zemlju. UNIQA osiguranje je u protekloj godini izdvojilo više od 25.000 KM pomoći za ugrožene, naši uposlenici su direktno obilazili poplavljena područja i najugroženijim stanovnicima nosili pomoć pakete sa hranom, odjećom i higijenskim potrepštinama. Pružili smo i pomoć u lijekovima i zdravstvenim pregledima za socijalno ugrožene stanovnike, te donirali opremu za nastavu tehničkog odgoja u 30 osnovnih škola širom BiH. Uskoro planiramo realizaciju drugog vala donacija institucijama koje se nalaze na područjima koja su pogođena poplavama, o čemu ćete naravno biti blagovremeno informisani. Osim navedenih humanitarnih aktivnosti, tokom protekle godine pružili smo i podršku projektima za koje smatramo da su od značaja za našu zemlju, od kojih bih izdvojila Kid’s festival, te Sportske igre mladih u Bosni i Hercegovini koje tradicionalno podržavamo četiri godine unazad. Tu su i brojna sportska udruženja, omladinski klubovi i nevladine organizacije.
ONASA: UNIQA Grupa trenutno broji 20 članica, da li je u planu dalje širenje?
OLEVIĆ: UNIQA Grupa je u prethodnim godinama imala intenzivnu ekspanziju putem akvizicija u zemljama Centralne i Istočne Evrope. Posljednja akvizicija je bila u Hrvatskoj, gdje je akviziran švicarski Basler i pripojen UNIQA osiguranju. U uslovima orgraničenog ekonomskog rasta ili stagnacije na tržištima gdje je UNIQA prisutna, osnov je jačanje tržišne pozicije i profitabilnosti već postojećih članica Grupe, što ne isključuje mogućnost daljeg širenja ukoliko se za to ukaže prilika i ekonomska opravdanost.
ONASA: Koliko je važno za običnog građanina da bude osiguran?
OLEVIĆ: Svijest građana u pogledu osiguranja još uvijek nije na nivou na kojem bi trebala biti. Osiguranje se smatra luksuzom, iako je suštinski je prijeko potrebno za sve nas, bilo da govorimo o osiguranju imovine, obaveznom autoosiguranju ili osiguranju života. Rekla bih da jednostavno život u današnje vrijeme nije zamisliv bez osiguranja, jer se potreba za njim nalazi svuda oko nas, kako u poslovnom tako i u našim privatnim životima. U ovom smislu posebno bih istakla potrebu građana i vlastitu odgovornost za očuvanje životnog standarda u trećoj životnoj dobi. Naravno, osim ovoga, potrebni su bolji životni standard i viši stepen ekonomskog razvoja koji će ponukati građane da se zaštite, te sebi i svojoj porodici olakšaju godine koje dolaze i omoguće sigurnu i ugodnu budućnost.
ONASA: Kako biste ocijenili zakonsku regulativu koja tretira tržište osiguranja u BiH?
OLEVIĆ: Kada govorimo o zakonodavnom okviru u BiH osnovni problem je nepoštivanje istog od strane svih ucesnika na tržištu osiguranja. Postoje određene inicijative za izmjenu zakonske regulative koje bi olakšale poslovanje osiguravajućih društava u BiH i unaprijedile sam sektor osiguranja. Iskreno se nadam da će uloga nove vlasti u našoj zemlji biti konstruktivna i u smislu uređenja tržišta osiguranja, te da će se baviti pronalaženjem mehanizma po kojem će se osigurati poštovanje zakonodavnog okvira od svih osiguravajućih društava na tržištu. Sektor osiguranja ima izuzetan potencijal, a efekte razvoja i jačanja ovog sektora osjetila bi i sama država. (kraj)