Generalni servis Javne ponude Privredni servis

HRVATSKA: SVE MANJE POSLOVNICA I BANKARA A SVE VEĆE NAKNADE KLIJENTIMA

 ZAGREB, 26. JULA (ONASA-Hina)
– Od 2011. godine do danas u Hrvatskoj je klijentima banaka na raspolaganju
čak 375 bankarskih poslovnica manje, a 2232 bankomata više, piše u ponedjeljak
Večernji list.

        Hrvatskim
građanima je na raspolaganju 3401 bankarski zaposlenik manje nego prije
deset godina. Tad ih je bilo 21.865, danas 18.464.

        Osjetno
je manje i poslovnica u kojima mogu obaviti transakcije i posavjetovati
se; u proteklom ih se desetljeću zatvorilo 375; 2011. bilo ih je 1266,
sada 891. No zato je sve više bankomata; broj im se povećao za 2232,
s 3975 prije jednog desetljeća na 6207.

        Uzmemo li
u obzir da Hrvatska u usporedbi sa zemljama iz okruženja ima najviše
građana koji isključivo posjećuju poslovnice, a ne zanima ih “općenje”
s uređajima umjesto živih ljudi, dobivamo odgovor na pitanje zašto je
u poslovnicama još neviđena gužva koja ne jenjava ni u pandemiji, piše
dnevnik.

        Digitalizacija
i štednja na troškovima zaposlenika i prostora učinili su svoje – kvaliteta
usluge za klijente je erodirala, ali i bitno poskupjela. Jednim dijelom
i zato što banke penaliziraju korištenje šaltera. Omasovile su naplatu
podizanja gotovine s tekućih računa.

         Naknade
za “vođenje” tekućeg računa, koje je automatizirano, permanentno
rastu, kao i naknade za izradu kartica, za transakcije putem internetskog
i mobilnog bankarstva također su sve skuplje jer i paketi usluga za koje
se plaća naknada obuhvaćaju sve manji broj uključenih transakcija. Godišnji
trošak naknada zna iznositi i više tisuća kuna.

         Sve
više građana zato transferira transakcije, i privatne i poslovne, na
Revolut, Transferwise, N26, Monese i ostale internetske fintech servise,
ali zbog plaća, mirovina i ostalih primanja i dalje su primorani biti
klijenti banaka na čije im račune sjedaju.

        Ljeti su
poslovnice još manje dostupne klijentima. Banke često uvode skraćeno,
ljetno radno vrijeme poslovnica u smjenama.

        U HNB-u,
odakle su dobiveni podaci o broju poslovnica, bankomata i zaposlenika banaka,
kažu da broj bankomata ima izraženi sezonski karakter, odnosno njihov
broj se značajnije povećava u određenim županijama u ljetnim mjesecima
tijekom turističke sezone, piše u ponedjeljak Večernji llist.

Power by

Download Free AZ | Free Wordpress Themes